tisdag 7 augusti 2012

Hemma igen!

Så var jag då hemma igen efter två sköna veckor i Motala! Men det var väldigt skönt att komma hem också och krama och pussa på Anneli!!! Har redan packat upp alla de saker som var med så det är skönt, så idag har jag en riktig slappardag! Har visserligen varit till vårdcentralen för att få lite slemlösande medel, hoppas att det nu ska hjälpa så jag slipper få kväljningar och må illa hela tiden. Sen var jag och handlade lite mat. Ikväll ska jag, hör och häpna, laga maten! Hemmagjorda köttfärsbiffar, potatis, sås och lingonsylt samt sallad. Men det blir ikväll det när Anneli har kommit hem från jobbet.

Jag har nu några semesterdagar kvar, men jag börjar bli riktigt rastlös...ser fram emot att få börja jobba igen!!! Blir en sväng till jobbet på torsdag och fredag för att fixa lite i mitt klassrum. Skulle vara ledig på torsdag egentligen, men eftersom jag behöver vara ledig på måndag då jag skulle ha jobbat så jobbar jag nu på torsdag istället!

Igår stannade jag ju till hos min syster i Örebro innan jag åkte vidare hemåt. Det var så mysigt att få träffa henne och magen hade minsann blivit något större! Hon är så vackert gravid så man blir alldeles rörd av att se henne!!! Och tanken på att när vi ses nästa gång så har hon sitt lilla knyte hos sig gör att jag bara längtar mer och mer! Tycker veckorna kan gå nu!!! Tänker på dig varje dag lillasyster!!! Vi hade iallafall några mysiga timmar tillsammans, jag, syrran och mamma! Lillasyster lagade en himmelskt god pastasås med kyckling i! Vill ha receptet!

Kvällen igår var lugn och mysig! Jag var väldigt trött efter att ha kört hem. Idag blir som sagt en lugn dag! Har sovit dåligt i natt på grund av min förkylning och allt slem så jag ska nog ta en liten eftermiddagslur nu!
Kram

Inga kommentarer: