söndag 19 augusti 2012

Ta det lugnt...

Det här med att ta det lugnt är ju inte min starkaste sida direkt...är ju en sådan rastlös person och helst ska det hända något hela tiden. Jag får väl vara glad över att jag är så trött så jag inte orkar hålla igång hela tiden.
Första arbetsveckan har varit rolig, men intensiv och det känns i både kropp och knopp. Den slutade dock inte riktigt som jag tänkt, men så får det vara. Imorgon börjar en ny vecka och det ska bli roligt! På tisdag kommer eleverna och det känns toppen! Lite tomt i skolan utan dem.
Helgen har varit väldigt lugn! Vi har tjejerna, men det var i Norrköping hela lördagen tillsammans med sin farbror och kusin så jag och Anneli fick rå om oss själva! Det var skönt, vi tog en tur på stan (som blev lite längre än tänkt) så efteråt var jag helt slut och sov i två timmar på soffan. Jag önskar nu bara att jag kunde få tillbaka orken...är inte van vid att vara så trött hela tiden, det är inte jag. Men den kommer väl så småningom får vi hoppas! Idag har vi skitväder så det gäller att roa tjejerna... J går och ber Gud om att regnet ska komma så vi kan se på film! Vi har ju bestämt att vi bara ser på film när det regnar eftersom de annars bor framför tv:n när det inte är hos oss. Tjejerna är jätteduktiga och tjatar aldrig på film eller tv, däremot har de stenkoll på vädret! Men idag ger jag nog med mig ändå så det blir nog en senare idag oavsett...tänkte att vi skulle ha en mysdag! Just nu bakar J bröd med Anneli och sedan ska vi baka chokladbollar! Lite middag ska vi få till också, tjejerna har beställt kalaskassler med ris så det får det bli!
Det kommer kanske lite bilder senare idag från all bakning och mys!
Kram

Inga kommentarer: