måndag 30 juli 2012

Första veckan i Motala

Nu var det visst ett tag sen jag skrev...har inte haft lust helt enkelt. Just nu njuter jag för fullt av min semester och befinner mig fortfarande i Motala. Har hunnit med en hel del, men ändå tagit det väldigt lugnt! Igår skjutsade jag Anneli till tåget i Linköping. Hon börjar jobba på tisdag och ville få en dag hemma innan. Blev så tomt när hon åkte, men vi se ju om en vecka igen! Älskar dig Anneli!

I tisdags var Anneli, jag, mamma och Sofia till Ullared! Det var ganska mycket folk, men inga direkta köer så det var skönt! Fick en hel del handlat, men för en gångskull bara sådant som vi skulle ha! Vi hade även fått med oss en shoppinglista från Emma och Marcus så en långstund fick vi tillbringa på babyavdelningen!
Väl hemma igen så grillade vi...så gott!
Onsdagen tillbringades på stranden. Jag och Emma i skuggan och de andra i solen! På kvällen firade vi pappa som fyllt år och fick även träffa lite släktingar! Det var trevligt och så god mat!!!
Torsdagseftermiddag tillbringade vi hos familjen Langvik! Mycket sol, hoppa studsmatta, vatten och fika innehöll den!
M hoppar studsmatta och sprutar vatten på sin pappa!
Tyvärr har jag inga bilder från tisdagen och onsdagen då Anneli tog med sig den lilla kameran hem. Få lägga upp dem senare.

I fredags fick besök av en kär gammal vän, Stoffe! Det var så roligt att träffa dig och hoppas du har det bra i Norge nu! En sväng på stan blev det också, men en väldigt billig sådan!
Mamma och Anneli tog ett kvällsdopp i Pariserviken och jag passade på att ta lite fina solnedgångskort!



Vi kollade även på OS-invigningen, slumrade dock till vid några tillfällen!
I lördags mötte vi upp två gamla vänner till mig, Sandra och Lena och åt en god lunch tillsammans! Det var väldigt längesen vi sågs så vi hade mycket att avhandla! Tack för en trevlig lunch! För övrigt var dagen väldigt lugn, vi grillade tillsammans med mamma och Kenny och som vanligt smakade det väldigt gott!
Igår söndag skjutsade jag som sagt Anneli till tåget i Linköping sen åkte jag hem till Motala igen och träffade min underbara och gamla vän Cissi och hennes familj! Så roligt och det var så längesen vi sågs, men det kändes som igår. Tack för en mysig eftermiddag! Mamma och Kenny hade på kvällen bjudit hem lite vänner på middag, gott och trevligt!

Ja det här är lite av vad vi gjort den senaste veckan! Vi kom förra måndagen efter en helg i Kalmar som var mycket mysig och skön! Nu laddar jag för en ny vecka här nere i Motala, men skriver om dessa dagar vi andra tillfällen!
Kram

Inga kommentarer: