måndag 12 december 2011

Mysig helg, men en skitstart på veckan

Vi hade en mysig helg tillsammans med tjejerna samt Annelis syster och hennes dotter Miranda! Jag började lite småttjulstäda och Anneli bakade pepparkakor med tjejerna och Miranda! Under baket smet jag och gjorde stan! Det hade gått jättebra och alla tre tjejerna var så duktiga! Sedan åt de lunch tillsammans och fikade! Här nedan kommer några bilder från lördagen!


De fina pepparkakorna!


Lek och skratt!

Själv myste jag mycket med lilla Diana! Som jag älskar den lilla tösen! Skulle ge vad som helst för att få "ha" en egen att mysa med dagligen, men just nu får jag njuta av Annelis systerdöttrar!!!


I söndags hade vi lite lilljul med tjejerna! De fik sina julklappar, men några skickade vi med till Gällivare som de ska öppna på julafton! Vi var även över till svärmor och fikade i hennes nya lägenhet! Även svärfar dök upp där en sväng! Söndagen var annars väldigt lugn!

Tyvärr så började ju inte veckan så bra...ringde upp vårdplaneringen på Huddinge sjukhus för att få min tid bekräftad och fick då veta att den är flyttad till 2/1-12...jag är så less på alla motgångar. Vi tar ett steg framåt och tusen tillbala känns det som. Vet ärligt talat inte hur mycket mer jag orkar ta? Jag hade äntligen kommit till ro och väntade på den 19/12 då ingreppet skulle ske och så förhoppningsvis så skulle de lyckas i januari, men nu vet i tusan... Varför kan jag inte få ha lite flyt någon gång? Julen känns bara skit just nu, skulle kunna skippa den i år. Orkar inte va trevlig, vill bara bädda ner mig och sova i några veckor. Till råga på allt så måste jag nu lämna Motala tidigare än vad jag tänkt. Det går aldrig min väg och jag är så trött på det. Att se positivt på de framtida stegen känns väldigt svårt just nu. Det kommer säkert inte gå när det väl är dags... Tänk positivt säger alla, men det är lättare sagt än gjort.

Nu ska jag snart lägga mig. Imorgon är det luciafirande och mina 3:or står för årets luciatåg på skolan. Vi får se hur det går med det! Jag hoppas de skärper sig för de är så duktiga när det gör det!!!

kram

Inga kommentarer: