lördag 17 december 2011

Lördag

Så var snart denna lördag till enda...det är tusan i mig bara måndag och fredag. Men nu har jag bara 4 arbetsdagar kvar detta år!!! Ska vara ledig i hela 2 veckor!!! Det var ju tänkt att jag skulle vara i Motala fram till den 8/1, men efter det senaste motgången så måste vi bege oss hem redan den 2/1...surt, men ett måste. Så nu blir det några dagar ledigt här hemma också, vilket kan vara skönt, men inte alls vad jag planerat. Nu hoppas vi att det ska gå vägen den 2/1 så att vi sedan kan fortsätta med nästa steg...

Idag har vi varit ganska duktiga...började morgon med att städa båda toaletterna, tjejernas rum samt dammsuga hela lägenheten. Vid 10.30 dök tjejerna, deras mamma och mormor upp på lite fika! Tjejerna hämtade sina julklappar och vi fick några, så fina! Tack!!! När de åkte hem begav jag mig ner på stan och shoppad lite! Var ju tvungen att köpa en liten present till lilla Lovisa som såg dagens ljus häromdagen!!! Även hennes storebror ska få något, men det var så otroligt mycket folk i leksaksaffären så jag vände, får ta det en annan dag! Under tiden som jag var på stan sydde Anneli här hemma...en julklapp till Miranda! När jag kom hemm åt vi sen lunch och sedan fastnade jag i soffan! Anneli har gjort kola/knäck ikväll och jag har varit lite produktiv. Börjat med två små julklappar...men har ju en vecka på mig att färdigställa dessa! Till middag åt vi räkor!!! Nu slappar vi bara framför tv:n och det är så skönt! Imorgon ska jag göra köttbullar och gå på en julkonsert!

Nu är det klart att jag fortsätter som lärare januari ut...det är så sorgligt att det tar slut sen...nu när jag äntligen kommit in i allt och börjat få rutiner, jag vill fortsätta med detta! Men, men...får se vad framtiden har åt mig!?!

Nu ska jag inta liggläge i soffan! Blir nog sängen om en stund, börjar bli rikigt trött.

Kram

Inga kommentarer: