torsdag 22 december 2011

Jullov!!!

Så har jag då äntligen jullov!!! Det ska bli så skönt att få vara ledig i två veckor!!!
Idag var sista arbetsdagen för i år! Har ägnat den till att städa klassrummet och sortera in papper i pärmar. Har samlat på mig så otroligt mycket under hösten så det var skönt att få ordning på det! Sen är det ju även skönt att få komma tillbaka till ett rent och fint klassrum! Det enda jag ska fundera på under lovet är hur jag ska ställa bänkarna...alla elever kan ju liksom inte sitta med alla så det måste ju bli bra! Jaja...det tar vi dagarna innan!

Ikväll har jag inte gjort mycket...lagat mat och vikt in tvätt. Anneli har gått över till sin mamma för att hjälpa till med granen, men jag orkade inte ge mig iväg så jag sitter/ligger här i soffan och slappar, så skönt! Imorgon ska jag göra jansson, fixa det sista med julklapparna och städa av lite här hemma, skulle även vilja hinna ta en tur på stan, men vi får se vad som hinns med.
Tänk att det är julafton på lördag! Både längtar och inte längtar... Om jag ska vara ärlig ser jag mest fram emot måndag då jajg åker till Motala till min underbara familj och härliga vänner!!! Tänkte börja packa lite smått på julafton innan vi ska iväg till svärmor! Vi får se vad som hinns med, men jag ska komma iväg tidigt på måndag!

Nu ska jag fortsätta göra ingenting...så skönt! Tänkte ge mig lite sovmorgon imorgon till 07.00-07.30...det kan jag vara värd!

Kram

Inga kommentarer: