onsdag 5 juni 2013

Lättnad

Dagarna rullar på och jag lever mitt stillsamma liv, men ej så roliga liv! Saknar så att få ta promenader och få fixa och dona utan att vara beroende av Anneli. Längtar så till hösten!

Är nu inne i vecka 28 (27+4) och magen växer! I helgen fick jag lite smått panik efter att inte ha känt några fosterrörelser på två dagar. Det hela slutade med ett besök förlossningen där jag kopplades upp på CTG och där de även gjorde ett ultraljud. Allt såg bara bra ut och hjärtat slog så fint och allt såg fint ut på ultraljudet! Trollet låg troligtvis med ben och armar inåt och sparkade vilket gjorde att jag inte kände något. Men vilken lättnad jag kände när vi fick sen den röra sig och så! Kan säga att den natten sov jag gott! Nu är allt som vanligt där inne igen och i natt trodde jag allvarligt att Trollet skulle ta sig ut...som den höll på där inne! Samtidigt som Trollet håller mig vaken om nätterna med sina sparkar och andra rörelser så njuter jag! Längtar så tills Trollet tittar ut så jag får hålla h*n!!! Det blir en lång sommar...veckorna går just nu så sakta... Önskar att all oro bara kunde försvinna och att de veckor som är kvar bara kan få vara lugna!

Imorgon kommer min vän Sara med dotter hit så då blir det lite livat här! För övrigt tar jag ju det så lugnt som jag blivit ordinerad/beordrad. Snart dags för nästa kontroll och då hoppas jag det ser lite bättre ut än sist.

Nu ska jag återgå till liggande ställning i soffan igen och titta lite på tv. Ser fram emot när Anneli slutar jobbet för då ska vi åka och handla...dagens höjdpunkt och första gången jag lämnar lägenheten denna vecka!
Kram

Inga kommentarer: