torsdag 20 juni 2013

Magen den växer

Sitter här i soffan och njuter av de mulna vädret, är dock varmt, men ingen gasande sol och det gillar jag!
Har varit på MVC idag och magen växer som den ska och hjärtljuden ligger på samma antal slag/minut som vanligt! Ska bli spännande och se om det stämmer att flickor oftast ligger högre än pojkar...om 10 veckor vet vi! Nu är det tre veckor till nästa besök där, men ska hinna med ett på Danderyd innan dess.

Förra veckan var det skolavslutning! Så mysigt och roligt att träffa alla elever igen samt mina kollegor! Några killar i min klass undrade om jag verkligen hade en bebis i magen för jag såg mycket smalare ut än vad jag brukar göra! Fin komplimang eftersom magen bara blir större!
På lördagen begav vi oss till Uppsala och IKEA och inhandlade det som stod på vår lista! Vi höll oss faktiskt väldigt bra till den, inte mycket annat som följde med hem så är stolt över oss! Nu står allt här hemma så vi får se om vi skruvar ihop sängen i helgen och bäddar den! Det enda vi inte har hemma nu är babyskyddet och vagnen och sen blöjor och sånt, men det tar vi senare i sommar!
Helgen var annars väldigt lugn och skön!
I måndags var jag på sommarfest med jobbet och det var mycket trevligt! Nu dröjer det länge tills jag återser dem igen...

I helgen är det midsommar och det blir väldigt lugnt för vår del! Min foglossning gör att jag inte riktigt orkar ge mig iväg så vi blir hemma och och myser och fixar istället! Ska njuta av att Anneli är ledig i hela tre dagar! Tre veckor till jobbar hon och sedan haar hon semester och som jag längtar dit...slippa sitta själv hela dagarna.

Nu ska jag ladda för inhandling av mat, vi lär ju inte vara ensamma på matbutiken direkt. Men jordgubbarna är fixade redan och det är viktigast! Är besatt av dem just nu!!!

Trevlig helg på er alla!
Kram

2 kommentarer:

Sofie Strand sa...

Jag har hört (och det har stämt på de flesta jag pratat med) att det är hjärtljuden just under själva förlossningen som brukar visa om det är en tjej eller kille...på mig stämde de precis...

Karros blogg sa...

Ok, jag har hört att det ska ligga på ungefär samma varje gång man mäter, men det återstår att se. Blir glad för vilket som!