torsdag 27 juni 2013

Varmt...

Det har varit hemskt varmt de senaste dagarna...gillart inte. Jag rinner bort och inte är det svalt någonstans. Men som tur är har det även varit väldigt molnigt och en del regn så jag får väl vara lite glad!

Vi är nu väldigt redo för det lilla Trollets ankomst! Sängen står monterad och bäddad i sovrummet! Alla kläder är upptvättade och babyskyddet är nu också hämtat och står i gästrummet! Bara vagnen som saknas, men den får vi först om ca 5 veckor. Ja vi ska förstås inhandla blöjor och sånt, men det hinner vi! BB-väskan ska också packas, har som mål att den ska vara klar innan vi åker till Motala för den får följa med dit ner ifall det skulle sätta igång. Har nu börjat få de omtalade sammandragningarna och förvärkarna...inte skönt och framförallt inte tillsammnas med foglossningen. Idag är en sådan dag då jag knappt kan gå, ligga eller sitta är inte heller skönt så jag har lite smått panik. Hur gärna jag än skulle vilja ha vårt lilla barn här nu så får den allt vänta några veckor till...vill hinna träffa familjen och njuta av en vecka i Motala först sen så!

Två veckor till ska jag gå här hemma och dra...sen ska jag njuta av lång ledighet tillsammans med min underbara fru!!!
Nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud samt koll av cerklage och min livmodertapp! Ska bli underbart att få se Trollet igen och jag hoppas innerligt att den andra biten fortfarande ser bra ut! Lite nervös är jag allt över den biten.

Helgen blir lugn för oss så det blir nog bara lite hemmafix. Antar att Anneli vill fortsätta med sina syprojekt! Ett lapptäcke till Trollet ska sys samt att hon ska färdigställa den söta lilla bodyn som hon sytt! Hon är duktig min fru, tur att någon av oss har det intresset så symaskinen inte bara står och dammar igen :)!
Kram

Inga kommentarer: