tisdag 11 juni 2013

Fy för foglossning

Denna foglossning gör mig galen... Jag är ju beordrad att vila större delen av dagarna, men att ligga ner så mycket gillar inte ryggen. Men jag ska stå ut de 11 veckor som är kvar!
Jag tycker tiden går väldigt sakta nu, men vet att det nog inte är många som håller med.

I helgen hoppas jag på att min kropp mår så pass bra så vi kan åka och inhandla lite saker till Trollet! Vi tänkte att om vi gör det denna helg så kan vi ägna midsommarhelgen till att sätta ihop allt och fixa! Äntligen börjar jag känna lite längtan efter detta, men framför allt vågar jag titta på saker och börja inhandla lite! Skötväskan är besälld och påväg...Anneli satt hela söndagen och tittade på nätet och fick fram en jättefin väska! Ska bli kul att få hem den!

Igår var jag åter in till Danderyd för ett läkarbesök. Förutom att min rygg protesterade när jag körde bil så mådde jag bra. Idag fick jag även min första järninjektion...mådde som sagt bra fram tills den. När barnmorskan satt i kanylen som jag skulle få vätskan ifrån så var jag sååå nära att svimma. Mådde illa och började få suddig syn...barnmorskan var snabbt till min hjälp och jag fick lägga mig ner samt fick ett glas vatten...mådde bättre ganska snabbt. Under tiden som jag fick järnet kom vår läkare in och påbörjade undersökningen av livmodertapp och cerklage. Cerklaget sitter fortfarande som det ska och livmodertappen att ökat igen! Det var med en lättnad jag en stund senare gick därifrån. Är fortfarande beordrad mesta dels vila...hon vill att det ska gå ett antal veckor till innan jag kan få börja röra mig lite mer. Nästa besök är i början av juli och då ska vi även göra ett tillväxtultraljud på Trollet! Längtar tills dess...se om den håller sin kurva och får rätt näringsmängd!
Så det är bara att vila så mycket som jag gör och inte anstränga mig så jag får onödiga sammandragningar så ska det nog gå bra! Jag har iallafall en toppen doktor, jag all personal på BB är toppen!

Just nu skulle jag göra vad som helst för att slippa juni och juli...kan ha augusti på en gång!

Ja nu blir det lugna dagar framöver!
Kram

Inga kommentarer: