tisdag 15 januari 2013

Veckorna rullar

Veckorna rullar på och jag vet inte vart tiden tar vägen, men hinner inte alls det jag skulle vilja hinna med. Vissa dagar är fortfarande som en bergodalbana även om det blir bättre med tiden! Men visst tänker jag ofta på hur det kunde ha varit och hur det skulle ha blivit...men nu får jag/vi satsa på annat i vårt liv. Är så glad att jag har mitt inramade kort på Pyret som jag kan titta på när det känns som värst! Saknar honom så mycket! Tycker allt det är lite lustigt hur man kan sakna någon som man aldrig fått lära känna. Men han växte ju trots allt i min mage i 19½ vecka och jag pratade och sjöng för honom varje dag! Jag vet att det låter knäppt, men så var det! Nu hoppas jag innerligt att han har det bra där han är!

Jobbet rullar på och det är roligt! Något som däremot inte är roligt är min mattekurs..som jag längtar tills den är klar i mars! Då ska jag fira ordentligt och sen ska jag inte studera mer på mycket, mycket länge! Dessa poäng känns som sånt slösseri med tid, tid som jag hellre skulle tillbringa tillsammans med mina elever. Men, men...nu har jag påbörjat denna kurs och ska minsann slutföra den!

Något som däremot är roligt är att vi fått en ny bil! Och jag menar verkligen fått! Min svärfar är inte klok, men helt suverän! Han gav alla sina barn med respektive en ny bil i julklapp! Trodde aldrig att jag skulle gilla att köra automat, men så skönt det är! En riktig pärla!!! Permiärtur ner till Motala på torsdag!

Ja helgen lär bli tung...på fredag är det begravning för lilla farmor! Det lät inte bli någon intim stund direkt pappa ringde nämligen idag och berättade att 175 personer anmält sig. Det är helt otroligt, men min farmor är ju en rätt känd kvinna och inte så speciellt anonym heller. Men en stark, envis och rättvis kvinna var hon! Hon gav sig inte om hon bestämt sig för något.

Nu ska jag nog snart krypa till kojs...är så orolig i magen...bara det inte är magsjuka på gång. Det har jag inte tid med...sjukdomarna får hålla sig borta nu för de närmsta veckorna är hektiska.
Kram

Inga kommentarer: