tisdag 22 januari 2013

Trött, tröttare, tröttast

Ser att det var ett tagsen jag skrev...har varit mycket de senaste veckorna. Mycket på jobbet och så de där studierna som tar rätt mycket tid.

I torsdags åkte vi dessutom ner till Motala för att gå på min farmoras begravning. På vägen ner stannade vi till hos min Jenny och hennes familj och hälsade på lite! Mycket mysigt och trevligt, busade med hennes goa barn!!!
Vi åkte hem till mamma och dumpade alla våra saker, tog även en liten power nap på soffan innan övriga familjen kom hem! Senare på kvällen åkte vi över till pappa och umgicks lite, mysigt!
Fredagen var känslosam... Farmors begravning var fin och många tårar rann ner för kinderna! Farmor och jag tyckte defintivt inte lika om saker och ting och hade väldigt olika syn på framförallt hur man ska leva. Vi har haft våra diskussioner och jag har inte alltid varit glad på henne, men hon var ändå min farmor och hon har gjort sina avstamp i mitt liv! Hon var den mest ensvisa och starka kvinna jag någonsin känt! Jag hoppas nu att hon har det bra där hon befinner sig och att hon tar hand om vår lille son och vägleder honom!!!
Det var väldigt kallt när vi skulle sänka ner kistan och det tog nog en timmer eller så på minnesstunden innan mina fötter tinade upp. Det blev en lång minnesstund med många fina tal och en del sång och efteråt åkte vi alla i familjen hem till min ena farbror och umgicks en stund! Kan lova att jag somnade gott när vi väl kom hem!
Lördagen var lugn...var till Vadstena en sväng med mamma, Kenny och Anneli...när vi kom hem somnade jag på soffan. Helt slut kan man säga...
Söndagen gick fort och efter middagen så åkte vi hemåt igen, med ett litet stopp på IKEA.

Nu är det ny vecka och idag har jag varit i skolan. Det var helt ok idag faktiskt, men så trött jag är. Skulle nog kunna somna vilken minut som helst, men ska försöka hålla mig vaken en stund till.
Har känt mig lite hängig den senaste tiden och hoppas verkligen att det inte är någon sjukdom på g. Har absolut inte tid med att vara sjuk nu...

Planera lite inför morgondagen kanske...
Kram

Inga kommentarer: