torsdag 21 april 2011

Lite bilder från New York!

Här kommer ett litet axplock av alla de bilder vi tog i New York när vi var där den 8-12 april! En häftig stad och man blir imponerad av alla dessa höga byggnader, men jag känner inte att jag vill tillbaka...skulle vara för att gå på Macy´s då!!!







Här är ett foto på en av alla höga byggnader...kan inte vara kul att putsa dessa fönster ;)!





Sen har de ju skyltar till allat och överallt...denna tyckte vi var ganska rolig!







När vi gick längs 5th avenue så stötte vi på Rockfeller Center...ett ganska coolt ställe med en skridskobana i mitten!







Vi tog en guidad busstur runt nedre delen av Manhattan, en så kallad Down Town Loop! Den dagen var det dessutom underbart väder!







Vi åkte bland annat igenom China Town, Wallstreet och längs hamnen och mycket mer! Här ser ni två bilder och den ena föreställer Frihetsgudinnan och den andra är Ground zero.






Här är jag inne på Macy´s!!! Just på denna bild är jag nästan i himmelriket! Det var väskor överallt, men jag köpte faktiskt bara 2!!! Det var ett underbart varuhus!!!






Detta är i hissen upp i vårt hotell....22 våningar fanns det och vi bodde på våning 22. Gillade inte hissarna, blev åksjuk i dem...hua...







En långpromenad i Central Park blev det också! Vi gick och gick och det kändes som att nu måste ju parken ta slut, men när vi tog fram kartan och kollade så insåg vi att vi bara gått drygt 2/5 av parken... Men härligt var det!



I bakgrunden på bilden av oss två ser ni The Central Park Boathouse.





Vi bodde precis vi Times Square och så här festligt såg det ut på kvällen!






Givetvis kollade vi in Empire State Building! Det var högt och även denna hiss gjorde mig åksjuk när vi skulle upp till 86:e våningen på lördagkvällen. Men utsikten tog bort illamåendet!






Sista dagen var det varmt och svettigt...drygt 26 grader varmt! Men vi strosade runt och shoppade det sista! Här sitter vi och ska inta vår sista lunch på Manhattan innan vi ska lämna detta land!






Vi hade en jättemysig helg, men som jag skrev ovan så känner jag inte att jag behöver åka tillbaka! En gång räcker, sen vill jag gärna se andra delar a USA!






kram

Inga kommentarer: