fredag 17 december 2010

Snart dags att åka söderut...

Ja dagarna rullar på och vad har hänt? Inte mycket...rätt lugnt hemma hos mig. I måndags var jag till Täby C efter att ha lämnat tjejerna på förskolan/skolan. Men återvände till förskolan senare på dagen för att se de små härliga liven lussa! Det var riktigt skoj att få träffa alla barn, föräldrar och personal igen!!! I onsdags var jag till jobbet och hälsade på, också väldigt skoj och på kvällen var det julfest med jobbet! Annars har det varit läskigt lugnt. Jag klättrar mer eller mindre på väggarna här hemma och ser verkligen fram emot att få åka söderut nästa vecka och träffa lite familj och mina underbara vänner!!!

Idag efter att Anneli slutat jobba tog vi bussen in till Stockholm och gick och strosade! Mysigt att gå där i gamla stan och sedan vidare in mot "nya" stan! Köpte faktiskt bara en ny tunika och ett ljusfat! Vi åt på en av våra favorit restaurnager, London. Stackars kyparen trodde nog att jag inte tyckte om maten, den var jättegod...men den såg orörd ut. Men jag blev mätt vill jag lova! Vi kom hem skapligt och har bara tagit det lugnt! Passade på att handla mat tills imorgon när vi ändå var ute och for!

Imorgon, lördag, kommer Annelis familj hit på middag! Ska bli trevligt! Sen på söndag är vi hembjudna till tjejernas mamma på lunch och det ska också bli trevligt! Sen är det inte många dagar tills vi åker!!! Har redan börjat skriva packlista och organiserat alla julklappar... Ska bli så skönt att få umgås med folk...här hemma jobbar bara alla...

Sen ser jag faktiskt fram emot att få börja jobba igen och träna...som jag saknar träningen...i mellandagarna ska jag premiärträna på gymmet igen...måste få göra det...

För övrigt så mår jag toppen!!! Livet är underbart förutom att jag är så rastlös då! Vågen har stått lite stilla, men jag lägger inte så stor ängslan över det för måttbandet minskar! I natt hade jag dock sånmagvärk så jag trodde jag skulle svimma...tror det kan bero på risgrynsgröten med mjölk jag åt igår kväll... borde testa det nån mer gång, men det får bli efter helgen. Annars klarar jag av att äta det mesta utan att må dåligt. Det finns dock en sak som jag saknar... och det är att bara kunna häva ett glas vatten när jag är törstig, men se de går inte då krampar det i magen. Annars så har jag nu börjat lära mig när jag ska äta, känner fortfarande ingen hunger, men jag blir yr och lite illamående och då är det dags för mat.

Det här blev ett snurrigt inlägg, men nu har jag tömt mina tankar lite ;)!

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: