torsdag 2 maj 2013

Hjärtljud!

Veckorna går och det var ett tagsen jag skrev. Har inte känt att jag haft så mycket att skriva om...alla mina dagar ser i princip likadana ut och är inte så spännande direkt.
Förra veckan var jag till mvc och fick höra hjärtljuden för första gången och det var riktigt häftigt och skönt att få veta att den lill* lever där inne!
Jag har nu också börjat känna av mer rörelser i magen vilket känns otroligt härligt! Önskar bara att de kunde bli så tydliga att Anneli också fick känna dem, men det kommer väl snart! Den lill* är mest vaken på nätterna så efter mitt nattliga toabesök brukar det ta ett tag att somna om eftersom jag då har svårt att somna om...ligger bara och känner hur den lill* rör sig! Nu går vi snart in i vecka 24 och det känns som en evighet tills det är dags. Äntligen börjar den där glädjen att infinna sig även om jag fortfarande är väldigt nervös och orolig, men det går åt rätt håll!!!

I helgen var mamma här på besök och det var så mysigt! Hon stannade tills i tisdags och det var riktigt skönt att få ha lite sällskap när Anneli jobbade! Mycket prat och en del planering blev det!
Nu blir det lugna dagar igen. Har börjat titta på Dr Quinn, den kompletta samlingen och det är ganska underhållande! Annars sker inte så mycket...har ju en del läkarbesök inplanerade.

Har snart gått hemma i 9 veckor och har inte riktigt vant mig vid det än, men börjar göra det. Skulle hemskt gärna jobba om jag bara fick! Men nu är snart terminen slut och jag är typ sjukskriven hela tiden...sen är det sommarlov.
Jag kan inte förstå de människor som kämpar för att vara sjukskrivna och som bara vill gå hemma...antar att de egentligen inte är så sjuka som de vill ge sken av eller så är de det. Jag saknar den sociala biten nåt fruktansvärt, men antar när det blir en livsstil, men inte är man inte så "sjuk" utan kan göra allt det man gjorde innan så har man väl den biten också antar jag. Jag kan ha jättefel, men det är mina tankar. Jag är ju inte sjuk på det sättet och det känns konstigt att gå hemma, men det är ju för barnets bästa och det är läkaren som bestämt det. Saknar mina elever och kollegor massor!

Nu ska jag återgå till mina avsnitt av Dr Quinn och vänta på Anneli tills hon kommer hem!
Kram

Inga kommentarer: