fredag 10 maj 2013

Ensamt

Tiden går, men inte tillräckligt fort tycker jag. Det är underbart att under dagarna få känna Trollet fara omkring där inne i magen och sparka mig! Helst på den högra sidan så lär väl ha ett blåmärke där snart :)! Önskar bara att veckorna gick fortare än vad de gör... Jag vet att oron inte försvinner bara för att barnet föds utan att man ständigt bär med sig en oro. Men denna oro som jag har nu är inte rolig.
Häromdagen var vi och beställde vår barnvagn, det kändes underbart att det äntligen blev vår tur, men efteråt kändes det lite konstigt. Diverse tankar dök upp i huvudet, tankar som jag inte vill ha, men de dyker upp ändå. Går och längtar till varje läkarbesök bara för att få bekräftat att allt ser bra ut och fortskrider som det ska! På söndag går vi in i vecka 25...16 veckor kvar. Det får gärna vara augusti nu!

Jag har även åkt på foglossning och det är inte skönt. Har försökt få tid hos en sjukgymnast, men det är inte det lättaste...Inget fungerar och ryggen känns av konstant. Men ska inte klaga förmycket. Det som är jobbigt är att jag inte klarar av att köra bil så långt vilket gör att jag inte själv kan köra hela vägen ner till Motala vilket jag hemskt gärna skulle göra så jag fick lite sällskap och kunde träffa familj och vänner! Att ta buss och tåg är inte heller ett alternativ eftersom jag inte får bära eller lyfta, stressa mm. Så nu får jag se fram emot den enda helg vi kommer att åka ner på länge...nästa helg! Då ska min underbara systerson döpas och jag ska sjunga fint för honom! Ska bli underbart! Sen lär det dröja tills Anneli får semester i juli! Jag hoppas att jag ska kunna åka ner då eftersom min pappa dessutom fyller 60, men har ju ingen aning om hur kroppen mår eller vad läkarna säger. Men jag hoppas!

Måste erkänna att jag känner mig hemskt ensam här uppe just nu. Sitter i min ensamhet hela dagarna, skulle gärna gå på promenader i det fina vädret, men det får jag ju inte. Saknar så den sociala biten... Längtar varje dag tills Anneli kommer hem från jobbet! Det har varit så skönt de senaste veckorna då det varit lite röda dagar så hon också har varit hemma, underbart! Idag jobbar hon kortdag så snart kommer hon hem igen!

Nu ska jag börja fixa till mig så vi kan hitta på något när Anneli kommer hem!
Önskar er alla en trevlig helg!
Kram

Inga kommentarer: