tisdag 13 augusti 2013

Åter vardag

Så var vardagen åter här och Anneli har börjat jobba igen...så segt att gå hemma själv. I natt har hon dessutom sovit borta med jobbet och kommer hem först i eftermiddag. Måste erkänna att jag varit lite nervös under natten att det ska sätta igång, men än så länge är det lugnt. Förhoppningsvis ska jag inte behöva gå hemma själv så länge till!

Igår tog de bort cerklaget och fy f..n vad ont det gjorde. Inte nog med att jag har foglossning som gör fruktansvärt ont oavsett om jag går, sitter eller ligger ner, men att då ta sig upp i den där himla gynstolen var inte skönt. Sen själv ingreppet...skönt att ha det gjort kan jag ju lova, men tårarna kom, men nu är det som sagt borta... så nu får Trollet mer än gärna komma ut till oss! Tur jag har både svärmor och en kollega på stand by idag om det skulle sätta igång innan Anneli kommer hem!
Läkaren trodde inte att jag skulle gå över tiden och jag hoppas att hon har rätt för jag börjar bli rätt less på att vara gravid nu. Mycket hänger ju på alla krämpor och allt det psykiska runt omkring...just nu är jag besatt av att känna rörelser varje dag. Låter kanske helt knäppt i era öron, men även om jag känner mig mer lugn nu så är jag fortfarande väldigt orolig över att något ska gå fel sista tiden. Det är tur att det är så bra personal på bb för det kan verkligen tala lugnande till en!

Idag blir det en lugn dag, borde kanske packa klart bb-väskan, den till mig och Anneli alltså. Trollets saker är redan packade och står i bilen och babyskyddet är också installerat och klart i bilen. Men ett litet besök hos mina kollegor blir det idag iallafall, behöver komma bort från soffan lite!

Jag hoppas att ni alla får en härlig dag!
Kram

Inga kommentarer: