måndag 8 april 2013

Snö :(

Jag trodde våren var på g, men så fel jag hade...snön har nu fallit till och från i två dagar så marken och träden är åter vita...suck. Jag är så trött på snö nu så nästa vinter behöver vi ingen!

En ny vecka då och jag är åter hemma själv...var så mysigt när Anneli var hemma och jag hade sällskap, men hon har ju ett jobb att sköta också! Jag får se fram emot helgerna!
Jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska sysselsätta mig med om dagarna än så just nu är det mycket tv och bokläsning som gäller. I fredags köpte jag en turkos solstol som nu står på balkongen! Tanken var att jag skulle sitta där och njuta av det härliga vädret, men så blev det ju inte eftersom snön behagade dyka upp igen... Hoppas vädret vänder snart!

Vad gäller veckor så har jag nu gått in i vecka 20...läskigt som tusan och jag kan inte påstå att jag är direkt lugnare. Förra tisdagen (2/4) var vi på rutin ultraljud och fick se en slö liten knubbis. Trollet ville inte visa upp sig utan sov gott där inne i livmodern...på sin höjd rörde den lite på en hand eller  en fot. Enligt mätningarna så är den fyra dagar större än beräknat, men vi skulle ändå utgå från vårt första datum. Så den verkar inte svälta där inne iallafall. Så nu hoppas vi bara att allt ska gå vägen och att cerklaget samt min livmodertapp håller sig i schack och inte strular. Om en dryg vecka ska vi på nästa kontroll.

Ja annars är mitt liv väldigt händelsefattigt och ganska tråkigt just nu, inte mycket att skriva om.
Kram

2 kommentarer:

Therése sa...

Knubbis, bra matställe;) skönt att se att det är lugnt.....läser då och då. Hur ofta är ni på kontroll, är det ultraljud då?

kram till er

Karros blogg sa...

Man kan nog säga att vi går på kontroll varannan vecka. I regel kollar de bara cerklaget och livmodertappen, men vi brukar få se så att hjärtat slår också!