måndag 16 november 2015

Äntligen bor vi i vårt hus!

Nu bor vi äntligen i vårt hus! Det finns att fixa med, men det tar vi nästa år! Nu njuter vi av att i princip allt är uppackat och att det snart är jul! Igår köpte jag ny stjärna och ny adventsljusstake till kök/matrum! Så härligt när det man har inte passar, då måste man shoppa nytt :)
Gustav tycker också att det är mysigt med större yta samt att ha en trädgård att gå ut i! Synd bara att vi har en del lövträd på vår tomt...sjukt mycket löv att kratta upp så jag vet vad vi gör framöver. Krattor är också inhandlade, Gustav fick en egen av mormor Susanne i inflyttningspresent!
Nu ska bara lite gardiner och tavlor upp så är jag nöjd! Ska bara bestämma vart tavlorna ska sitta... Det enda jag inte hittat någon plats till är min änglahylla...vet inte riktigt vart jag ska sätta den. Får kanske bli på kontoret denna gång också! Det löser sig!


Nu får det gärna bli advent så jag får pyssla lite! Sen kan julen få komma! I år firar vi jul här uppe och julafton firas hemma hos oss med svärmor med sambo samt svägerska med familj. Vet inte om svärfar med fru kommer också! Men plats har vi och i år ska vi även ha en gran!!!


Det här är väl det stora som hänt i vårt liv denna höst! Annars jobbar vi mest. Jag försöker hitta min roll på jobbet, är detta år i en förskoleklass och det är väl sådär. Mycket spänningar mellan personalen då vi är ett helt nytt arbetslag samt en syn på att alla kan göra allt och ta samma ansvar. Delar inte den synen precis...varför skulle jag då skaffat mig en utbildning? Kunde lika gärna varit outbildad...men nästa höst blir de ettor och JAG får bestämma själv vad som ska göras, naturligtvis utifrån läroplanen. Men där kan inte en obehörig komma och bestämma då du idag måste ha legitimation i det du planerar och utvärderar. Vet att jag låter väldigt sur och grinig, men denna höst har varit tuff. Och än är det inte bra, men bättre.


Hade dessutom en dipp kring Pyrets årsdag och det tog mycket energi. Har en så underbar, vild och go son här på jorden, men han där uppe i himlen är fortfarande väldigt saknad! Har funderingar på att fixa en liten minnesplats här i trädgården! Får se hur det blir med det!


Nu ska jag fortsätta jobba! Har en stund för mig själv, så skönt!


Kram

Inga kommentarer: