onsdag 12 augusti 2015

Vardagen är här igen

Semestern är över och vardagen är åter här.  Skönt med rutiner, men jag hade lugnt kunnat vara ledig ett tag till!
Har haft sköna och mysiga veckor med min familj trots det tråkiga vädret. Underbart att bara få hänga med mina systrar med familjer samt mina underbara föräldrar med resoektive, men nu är som sagt vardagen här.

Denna vecka har Gustav skolats in på förskolan och imorgon blir första dagen själv där...Känns lite konstigt. Vad hände med min bebis? Han försvann så fort...stora killen nu ju! Om några veckor blir han dessutom 2 år!  Så nu är vår smekmånad över och hämtning, lämning, vab mm står för dörren!

Att börja jobba igen var helt ok. Känns ju knappt som om man varit ledig, helt otroligt hur snabbt man kommer in i jobbet igen. Mindre skoj att komma till våra lokaler...höll på att vända i dörren. Det var fint och ordning när vi gick på semester och nu så var det tvärtom... Detta år kommer bliver riktig utmaning för mig. Ska jobba i förskoleklass och det ska bli spännande,  men jag saknar redan att inte ha mitt eget klassrum där jag själv får bestämma hur det ska se ut mm. Längtar redan till nästa höst då jag får det igen! Men det blir nog ett bra och lärorikt år!

Nu är det dags för lite sömn...behöver några timmars sömn och imorgon kommer första provet...att lämna Gustav på förkolnade och sedan komma i tid till jobbet!

Mitt lilla troll imorse!

Inga kommentarer: