onsdag 22 april 2015

Uppdatering

Usch vad tiden går fort! Jag hinner inte alls med det jag skulle...men snart är det sommarlov och då ska jag bara njuta av livet tillsammans med min familj! Självklart ska vi börja packa och rensa lite inför den kommande flytten i höst och ladda inför Gustavs inskolning... Tänk att han är så stor nu och ska börja på förskolan! Inte bara mig själv jag ska få med på morgonen :)! Vårt lilla troll som växer så det knakar och utvecklas hela tiden! Han "pratar" dock inte så mycket och då menar jag med riktiga ord. För pratar gör han på sitt lilla vis...hela tiden! Han har ett konstant rullanade R i munnen...bilarna låter ju se enligt honom! Han är så go, men envis! Älskar dig så enormt mycket Gustav! Mammas älskade lilla pojke!!!


Nya utmaningar blir det på jobbet också och jag ser fram emot dem med skräckblandad förtjusning...inte helt officiellt än så återkommer med det senare!


I helgen hade vi visning på lägenheten så hela lördagen städade vi. Och som vi städade...tror inte lägenheten har varit såhär städad sen innan Gustav kom om ens det. Fint blev det och jag njuter av att ha det så, men inser ju att det inte kommer vara så länge! Men det känns i kroppen och vi var rätt trötta både jag och min fru igår. Har fått bud på den så såld blir den säkerligen...ska bara se till vilket pris! På ett sätt kommer jag sakna vår lägenhet, den är himla mysig och fin, men samtidigt ska det bli väldigt skoj och härligt med hus! Längtar tills vi flyttar!


Mina engelskastudier rullar på och det är väldigt mycket att göra! Men så lärorikt det är och vi får med oss så mycket tips och idéer som vi verkligen kan använda i undervisningen! Tänk om mina matematikstudier hade varit hälften så bra som denna kurs då hade jag nog varit mindre missnöjd med den. Nu har jag en muntlig uppgift och två skriftliga samt en grammatiktenta att göra/lämna in innan den 29 maj så jag vet vad jag gör!

Just nu ser jag fram emot nästa vecka då jag har lite långledigt! Blir Motala några dagar där det vankas mys med familjen och bröllop! Kläder hänger här hemma och väntar! Gustav får tillbringa den dagen med mormor och Kenny! En barnfri middag är ju inte helt fel ;)!
Hoppas även på att få stanna till hos systeryster på vägen hem för att få se det lilla nytillskottet!
Jag blev ju moster i torsdags till en liten prinsessa som är så otroligt söt! Är så glad för min syster och svåger och för Axels skull förstås!


Om man skulle ta och fortsätta jobba... ;) Eleverna skriver nationellt prov idag, en faktatext så jag passar då på att uppdatera lite! Sista provet och det är så skönt! Nu kan vi lämna dessa bakom oss, bara jag som har lite att rätta först! Men de är duktiga mina elever!


På återseende!

Inga kommentarer: