torsdag 3 april 2014

Undrar ibland

Dagarna går och just nu känns våren väldigt långt borta, men det vänder väl snart igen! Njöt ju så mycket av det fina vädret som var...förra våren var jag beordrad vila och liggläge med små undantag. Tänk så livet vänder... Ibland kan jag inte låta bli att tänka på hur det kunde ha blivit om Pyret kommit som han skulle. Missförstå mig rätt, jag ÄLSKAR vår underbara lilla son och han är ett mirakel...men ibland undrar man ju. Pyret skulle nu vara ett år...helt otroligt att jag blev gravid så fort igen, Gustav är ju nu 7 månader och utvecklas ju hela tiden, fullt ös! En dag när han är tillräckligt stor ska jag berätta för Gustav om hans storebror! Han är ju trots allt inramad på min änglahylla så ganska troligt att det kommer en fråga i framtiden.
Just nu sover Gustav i vagnen på balkongen! Sju gick vi upp i morse och har hunnit äta frukost, bädda rent i våra sängar, städa stora toaletten, sorterar tvätt, varit på babyrytmik ätit lunch och tagit en promenad så tycker allt att jag kan få slappa lite i soffan nu! Ikväll har vi tvättstugan...mindre skoj, men nödvändigt. Vanligtvis så tvättar vi det mesta i lägenheten, men nu var det lakan och en hel hög med handdukar samt att lektäcket måste tvättas och då är det bra att gå ner till stora tvättstugan där det finns torktumlare. Men först lite vila på soffan! Antar att Gustav snart vaknar igen och då är det dags för mellis...ni förstår vår son älskar mat. Det är inte mycket han ratar...allt slinker ner! Väldigt skönt måste jag erkänna!
Något roligt som hänt är att Gustav i tisdags fick en lite kusin, Svea! Ser fram emot att få henne och hennes familj! Så nu är Gustav inte minst längre...på denna sidan av släkten vill säga. På min sida är han det bara till i sommar sen får han en liten kusin där också! Vad det blir vet vi inte, en överraskning!
Näe nu ska jag sträcka ut mig lite! Fick visserligen sova väldigt bra i natt, till skillnad från natten till igår. Men man blir lite seg ändå och vädret gör ju sitt.

 
Kram 
 

Inga kommentarer: